حیات خلوت

دست نوشته های یک دانشجو

حیات خلوت

دست نوشته های یک دانشجو

حیات خلوت

مدتی ست یاد گرفته ام با واژه ها بازی کنم،سر به سرشان بگذارم،پیچ و تابشان بدهم.حتی گاهی با آنها قایم موشک بازی میکنم و احساسم را پشت رنگ و لعابشان پنهان میکنم تا آنها مدام در جستجوی من احساسم را فریاد بزنند ...
این دست نوشت ها همه بازی ودست گرمی ست برای نویسنده شدن؛مطمئنم روزی که نویسنده خوبی شدم تازه میفهمم این واژه ها بودند که یک عمر مرا به بازی گرفته اند
آن وقت من میمانم و یک قلم تمام شده و یک کتابخانه پر از تنهایی،گوشه ی حیات خلوت دلم...!
.............
برداشت مطالب این وب با ذکر منبع بلامانع است.

طبقه بندی موضوعی

دريافت کد :: صداياب

ای که از کوچه ی نشریه ما میگذری...

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۲۲ ق.ظ

دوستانی که از ابتد همراه نشریه ما بودند خوب می دانند شروع ما با کوچه ای بود که پر بود از تبسم های شیرین کودکی و یک دنیا شور و شیرینی و شادی کوچه ای که صمیمیت  و سادگی اهالی تحریریه اش اولین مولفه ی اصول نشریه نگاریش بود.

به هر حال با نام حق کارمان را آغاز کردیم وهمپای گذر روزگار با تورق فصل های رنگارنگ الهی، آرام آرام و یکی یکی با هزار امید و آرزو کوچه های پر خاطره نشریه مان را همراه با کسب چندین افتخار و مقام گذر کردیم تا رسیدیم به ابتدای کوچه ی پنجم!

با این حال چیزی که در این چند شماره بیش از هر چیزی ما را بر سختی ها و خستگی ها و ناکامی ها چیره می ساخت تا با وجود مداخلات سنگین تحصیلی به تداوم کار امیدوار باشیم لبخند شیرین رضایت مندی خوانندگان بود.

اینجا بود که تمام خستگی از تنمان بیرون می رفت واحساس میکردیم تلاشمان به ثمر نشسته است.

و این به ثمر نشستن را وقتی فهمیدیم که می دیدیم کوچه در سطح دانشگاه فراگیر شده و با دقت خوانده می شود؛وقتی که خواننده ی ناشناسی یک غلط املایی پنهان در مطلبی دور از چشم را که بارها از نظر خودمان غافل مانده بود گوشزد می کرد ؛ وقتی که اساتید دانشگاه دست نوشته ها و مطالبشان را برای چاپ در کوچه میل می کردند ؛وقتی در جشنواره اخیر ارومیه،از دانشگاه های دور سراغ کوچه را می گرفتند...

***

البته بر کسی پوشیده نیست که اینها همه بی تردید بدون زحمات تحریریه ای که بدون کوچکترین حاشیه و دلسردی با همدلی و اتحاد در کوچه ماندند و با شور و اشتیاق به قلم زدن در آن پرداختند میسر نمی گشت...

حال که به ابتدای کوچه ی پنجم رسیده ایم ؛انتهای کوچه برایمان مه آلود است و سرنوشت و تداوم این کوچه و کوچه های بعدی به نظر وهمت شما بسته است.

ازاین رو از شما علاقمندان وتحریریه این نشریه دعوت می شود با پاسخ به سوالات زیر ما را در به اجماع رسیدن این نشریه یاری فرمایید.

1-آیا بطور کلی موافق به ادامه ی انتشار نشریه کوچه هستید؟چرا؟

2-به نظر شما سیر کوچه ها از ابتدا تا کنون نزولی بوده یا صعودی؟

3-به نظر شما کسب رتبه ی دوم نشریه شماره سوم پس از کسب رتبه ی اول سال قبل شماره دوم میتواند دلیلی بر ضعف شمارهی سوم کوچه باشد؟چرا؟

4-آیا با انتشار روزنامه ای و کم حجم کوچه موافق هستید؟ چرا ؟

5-در صورت در دسترس بودن نشریات کوچه نظر کلی تان در مورد تک تک شماره های قبل به خصوص شماره آخر چیست؟

 

*در صورتی که انتقاد یا پیشنهادی در سایر موارد نشریه و سیاست های کلی یا جزیی آن(اضافه کردن بخشی یا حذف قسمتی)  دارید؛ذکر فرمایید.

نظرات  (۳۵)

۱۹ مهر ۹۲ ، ۲۲:۴۵ خم گیــــــسو
درووووووووووود خوبی؟
یادش بخیر یه زمانی ما نشریه دانشگاهمونو میچرخوندیم یعنی اولین نشریه دانشگاهمونو ما زدیم بعد اینکه ما فارغ التحصیل شدیم هم کسی دیگه اون نشریه رو ادامه نداد نشریه ما فرهنگی بود ولی ما هر چی دلمون میخواست توش میزاشتیم ولی تمام کارهای دانشجویی و اساتید دانشگاه و مصاحبه با مسئولین بود فقط دو یا 4صفحه رو مذهبی می نوشتیم چون طرفدار نداشت!
واقعا یاد اون روزها بخیر...
بالا نوشتی برای مدتی نیستی امیدوارم هرجاهستی موفق و پیروز باشی(-:
پاسخ:
سلام
به به مزین فرمودین سرکار
چه باحال میگین طرفدار نداشت!!!
ممنون/به همچنین
۱۶ مهر ۹۲ ، ۲۳:۱۲ جوان اس ام اس سپاهان

سامانه ارسال و دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی تحت وب  جوان SMS سپاهان آماده ارائه خدمات به ایرانیان

www.jsmss.ir سایت

jsmss@mailfa.com ایمیل

پشتیبانی وفروش ، امورنمایندگی ها :   سلیمی 09132151013

تلفن پاسخگویی :  03113579587

آماده همکاری با علاقمندان به فعالیت در این زمینه  : بازاریابان ، ادارات ، نهادهای مردمی ، آموزشگاه ها و دانشگاه ها ، هیئت های مذهبی  ، وبلاگ ها و سایت های اینترنتی ، گروه های تبلیغاتی ، دفاتر فنی وخدمات کامپیوتری ، قرض الحسنه ها ، دفاتر بیمه ، نامزدهای انتخاباتی و ... ( اشخاص حقیقی و حقوقی ) در شهرهای سراسر ایران

باپیش شماره های5000و 3000و2000و1000با شماره های اختصاصی6تا14رقمی رند وغیر رند ، ارسال با نام تجاری شما و...

۱۶ مهر ۹۲ ، ۲۱:۴۲ طعم تصنیف
خجالت داره واقعا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چیزی ندارین برا نوشتن....من باور نمیکنم:D
پاسخ:
چی بگم والا
چیز که هست،فعلا حسش نیست
۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۰:۲۰ یه فعال فرهنگی
سلام آقای حاجیان!!!
آقا یه حرفی داشتم انگار تنها کسی که میتونم بهش بگم شمایید...
ما با کلی کار و زحمت تونستیم آثار در خور ارائه ایی ارائه بدیم
هر چند با کلی زحمت پاشدیم رفتیم ارومیه و تنها و تنها چون اصفهانی هستیم و دانشگاهمون تیپ یکه و تعداد آثار ارئه شده از شهرمون 5500بوده در حقمون ظلم شدو به اون رتبه هایی که میخاستیم نرسیدیم...........
((بقیشو خودتون میدونید))

آقا تازگیا به گوشم رسیده جشن پیش گام که هر سال توی دانشگاه برگزار میشد امسال بخاطره تعویض رئیس و کمبود بوجه و.......((هزار بهونه ی احمقانه ی این طوری دیگه ...))میخاند برگزارش نکنند......
من که به شخصه روی این موضوع خیلی ناراحتیدم.......
لطفا شما هم به خ.سلطانینا تذکر بدید که اگر این جشن ها برگزار نشه کل ذوق و شور ما از بین میره و هزارتا چیز دیگه..............

لطفن خبرشو بگید.........
پاسخ:
سلام فعال جون
در مورد جشنواره که کلا حق با شماست و امیدوارم جشنواره ششم در صورت برگزاری با اصلاحات موثری برگزار بشه.
ولی در مورد جشن پیشگام باید عرض کنم اگه هدف مثل سال پیش فقط اینه که یه جشنی بذارن و چارتا دانشجو رو به عنوان پیشگام معرفی کنن و موقع جایزه ها بگن بودجه نداریم اصلا این دیگه چه مرحمتیه
مثال بارزش خود من،هنوز بابت دانشگاه حدود 2میلیون از دانشگاه طالبکارم.
ولی با این حال بنده حتما حرف شما رو به گوش مسئول مربوطش میرسونم.
راستش من اشنایی ندارم با این نشریه به هرحال امیدوارم موفق باشید
آپم  خوشحال میشم بهمون سر بزنید
۲۴ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۵۷ دوباره رسوایی...
دوباره با رسوایی یکی از گارگردانان کشورمان مواجه شدیم
با تحلیل ان بروزیم...
چه سوالای سختی!!منم با اینکه کوچه ادامه پیدا کنه موافقم ولی به نظرم فعلا فقط شماره ی پاییزو بزنید و بعدش دیگه بیشتر کار و بدین به بقیه ی بچه ها،چون اگه بخاین ارشد امتحان بدین واقعا وقت خیلی کمی دارین با این کارآموزیا!!اگه بخاین خودتون ادامه بدین هم به درستون نمی رسید هم کیفیت کوچه اونجوری که میخاین نمیشه!ولی با اینکه کم حجم باشه ولی با کیفیت موافقم....

راستی به پریسا جون هم همینجا تبریک میگم:)
پاسخ:
سلام خانم دکتر
مشکل از سولا نیست از طراحشه...
بله ایده خوبیه،احتمالا همون کم حجم میزنیم
ممنون از نظرتون
...
خانم ماه آور با شومان
حضوری در مورد کوچه باتون حرف میزنیم:)
پاسخ:
باووووشه
سلام آقای حاجیان
اول ی تبریک ویژه بابت کسب رتبه نشریه‌تون و دوم یه عذرخواهی بابت دیرکرد سر زدن به این پست‌تون ... به هر حال دنیای متاهلی یه جورایی وقت برای وب‌گردی نمیگذاره!!!
من کامنت‌های دوستان رو فرصت نکردم به طور کامل بخونم و اما جواب سوالات...

۱. بله موافقم، اما من حس می‌کنم شاید تنها چیزی که می‌تونه باعث انتشار شماره جدید کوچه اونم با روند قبل باشه شوق و ذوق نویسنده‌هاشه... یعنی درسته منِ خواننده دوست دارم این روند ادامه‌دار باشه اما قبل از اون باید نویسنده‌ها پیگیر باشن و مشتاق... بدون احتساب انتشار کوچه‌ی آخر( چون من نخوندم و نمی‌تونم نظر بدم) من فکر می‌کنم ادامه دادنش کار درستی باشه.

۲. روند انتشار کوچه در کل صعودی بوده.

۳. ن، به نظرم دلیل بر ضعفش نیست چون شماره سوم به نظر من خیلی خوب بود ... شاید پرحجم بودن دلیلش بوده باشه و شایدم چون پارسال رتبه آورده امسال دیگه حائز رتبه اول نکردنش!!!!

۴. تا حدودی بله موافقم ... شاید کوچه اگه کم حجم‌تر بشه تعداد خواننده‌ها و تمرکزشون بیشتر بشه ... البته روزنامه‌ای کردنش دیگه از نشریه بودن درمیاره و کار نویسنده‌ها و به خصوص شخص شما رو به مراتب سخت‌تر از قبل می‌کنه به دلیل اینکه کیفیت کارتون باید خیلی بیشتر از قبل بالا بره تا کار، خودش رو نشون بده و مخاطب‌های خودش رو حفظ و اضافه کنه.

۵. من شماره آخر رو نتونستم کامل بخونم فلذا نظری ندارم .. اما در یک نگاه کلی حس می‌کنم شماره‌های قبل خیلی بهتر بودن.
پاسخ:
سلام خانم ماه آور
خواهش میکنم،عجب!چقدر این چند وقته دارم خبرای خوب میشنوم...
منم بهتون صمیمانه تبریک میگم و امیدوارم زندگی متاهلی حداقل وقت برا درس و مشقتون بذاره.!
بهر حال شما یکی از بهترین های نشریه کوچه بودین که از ب بسم الله تا اینجا با ما همراه بودین
و ازاین پس هم اگر باشین که بسیار خوشحال میشیم و اگر نتونستین بمونید هم قطعا جای خالیتون مشخص خواهد بود.

ممنون از اینکه به سولات جواب دادین
و خطرناک تر از کوچه های پرشون کوچه ای منتشر نشده
ylj nv kihk ohki d n
پاسخ:
از دست تو پسر ((:
این انگلیسی دیگه چیه نوشتی؟
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۲۵ گریه های امپراتور
سلام.خواهش می کنم.حقیقت را گفتم چون خودمم خیلی از این موارد را رعایت نمی کنم..
در مورد" زنده نبودن" الان نمی تونم توضیح بدم چون همه شماره ها پیشم نیست.ولی منظور اینه که شما روی مطالب فرهنگی کلی دست می ذارین.یه سری موضوعات هست که همیشه جریان داره.که حتی میتونه مصادیق جزئی همون موضوعات کلی هم باشه.نمی دونم منظورم را رسوندم یانه.

پاسخ:
سلام لطف دارین
بله منظورتونو فهمیدم،البته این نقد فک نکنم شامل تمامی مطالب فرهنگی بشه و لی در برخی موارد دقیقا حق باشماست.
ممنون از نقد بجاتون

سلام آقای حاجیان
من در زمینه فنی نشریات تخصص ندارم ولی فقط خواستم بابت نشریه ی خوبتون که در برخی موارد واقعا دلچسبه بهتون تبریک بگم.و امیدوارم انشالله در هر صورت ادامش بدین.
ممنون
پاسخ:
سلام
ممنون از لطفتون؛قطعا رضایت شما موجب دلگرمی ماست.
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۰۵ گری ه های امپراتور

سلام.هرچی تایپ کرده بودم پرید؛الان دیگه خلاصه شو می نویسم!قبلش هم معذرت میخوام چون در جایگاهی نیستم که بخوام نقد کنم.

ب نظرم:

1.بله

2.خیر

3.نمی دونم.چون نشریه ای که اول شده را ندیدم.اما با توجه به سلیقه ای بودن داوری ها وحساسیتی که احتمالا روی دانشگاه ما به خاطر اول شدن وجود داره میشه یه حدس هایی زد.

4.خیر

6.پیشنهاد:دانشکده های اطراف سلف خلیج فارس بعضا هنوز شناختی از کوچه وکانون ندارن.توزیع نشریه فقط پایین نباشه.متفاوت بودن به معنی نزولی بودن نیست.کوچه ی اخر فقط متفاوت بود و دیدم که بچه ها بیشتر پسندیدن هرچند خودم روند قبلی را بیشتر دوست داشتم.کوچه ی 2خیلی جالب بود.کوچه ی یک طرح جلدش عالی بود.کوچه ترین کوچه ی صلا بود بنظرم.هرچند مطالب فرهنگی دارین ولی مطالب فرهنگیتون زنده نیستند.بعضی وقتام میشه مطالبی که می زنین شماره پاورقی داره ولی توی پاورقی هیچ چی نیست .یعنی مطلب دست نخورده و کپی شده.بنظرم اشکالی نداره با اجازه از خود نویسنده هاتون مطالبشون رو ویرایش کنین.مثلا یه مطلب "اردویی با طعم انار..."بود که فرستاده بودم.اون موقع فرصت نداشتم ویرایش کنم بد نبود اگه جمله بندی هاش را تغییر می دادین.سخن اول هاتون عالی هستند.مصاحبه ها هم شماره های سال قبل جالب بودن.مخصوصا مصاحبه با همون سندرم داون!البته فک کنم گزارش بود...!

یعنی لازم نیست دنبال شخص مشهور برای مصاحبه باشین و موضوعات کلیشه ای همیشه جواب نمیده.

یه پیشنهاد دیگه:شما فقط امسال یه شماره کار کنید برای جشنواره آینده که مجله ای باشه. وبقیه شماره های امسال را بسپارید بچه های کادرتون روزنامه ای باشه هم عیب نداره!

پاسخ:
سلام.ممنون از وقتتون
شکسته نفسی میفرمایین شما ماشالا خودتونسردبیر یه نشریه پویا و دلنشین در دانشگاه هستین.
3-داوری ها که کلا با نگاه جذب حداکثری بود...
6-منظورتون از زنده نبودن مطالب بخش فرهنگی؛بحث به روز نبودن و ضرورت و جذابیت این مطالبه؟
گفتین اردویی با طعم انار یاد جهادی امسال افتادم،نمیخوایین یه گزارشی در موردش بذارین؟بذارین...
در مورد سخن اول لطف دارین...برا مصاحبه ام حق باشماست
پیشنهاد آخرتون واقعا جای فکر داره...
چون بنده امسال اگه بخام بخونم که هنورز شروع نکردم وقت زیادی نخواهم داشت.و باید بچه ها زحمت شماره ها رو
بکشن.شما راستی ارشد رو چیکار میکنین؟یادمه میخواستین تغذیه بدین...

خب دیگه چه خبر؟؟
کلا هر جا به مساله ای گیر کردی میتونی روی نظرات حساس و سرنوشت ساز من حساب کنی..
خب، من دیگه برم دوران غیبتم رو بگذرونم و برگردم...
البته متاسفانه .... (بعداز ظهر گفتم بهت متاسفانه رو...)
یاعلی
بای
پاسخ:
سلامتی...
راستی این روزها که نیستی مشکوک میزنیاااااااااااااااا
راستی لنز بصیرت فراموش نشه...
بعدشم، داوری رو که خودتم میدونی چقدر داغون بود...
رقیبای شوک رو دیدی که... 
داوریش چطور بود؟؟؟
کلا امسال با اصفهان ساز مخالف زدند...
پاسخ:
داغون بود؟اصن یه وضی بودددددد((:
سلام علیکم
میدونم احساس فوق العاده ای داری که سروکله ی منم پیدا شد... احساستو مخفی نکن!!
جواب سوالات:
1.بله، چون من میگم...
2.پرپیچ و خم
3.جوابشو روز اختتامیه اون داوره که الان فامیلش یادم نیست بهت گفت..
4. با علی موافقم. کیفیت رو فدای کمیت نکن
5.فعلا نظری خاصی ندارم!!!
نمیخوام ذکر بفرمایم...

ضمنا، کلا آهنگ وب انتخاب نکن جان من. یاد سفره خانه سنتی میفتم.
پاسخ:
علیک سلام برادر
1-پس تصویب شد
2-خب راه پر وپیچ وخمی که رو به صعود بود یا نزول؟
3-آقای کهریزی بودن،خدا انشالله به راه راست هدایتشون کنه
فرمودن:نگاه حمایتی به نشریات پایین تر باعث شده امسال دوم بشین.
4- سوالی که از علی کردم:مگه نمیشه یه نشریه روزنامه ای با کیفیت زد؟.آخه تو که بهتر میدونی من این ترم وقت ندارم.
5-اجباریه!!!
...
سفرخانه سنتی رو خوب اومدی!

خواهش میکنم

خب آره ! مگه شما چیکار میکنین باهاشون ؟!! :دی

ایشالا :)

البته اگه بازم مطالب این بخش اشتباهی به نام نخوره !! :دی

پاسخ:
من همیشه جلو چشمامه ((:
اشتباهی؟
۱۶ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۵۴ ریحانه مانیا
خوب اینکه وقتی خواسته وارد هر کوچه ای بشه رنگی مشخص شده از لحاظ ظاهری یک نکته مثبت برای نشریه هست و خواننده کاملا متوجه معنای اسم نشریه ما میشه ولی اینکه سیاه سفید در نشریه ی بعد چاپ شده توجه خواننده را به خودش جلب نمیکنه و خیلی ساده از روش میگذره و شاید نبینه و شایدهم نام نشریه براش یک سوال باشه که چرا کوچه؟! مطالب داخل نشریه  هم مصاحبه ای که با شخصیت بنام ایرانی آقای سعیدبیابانکی شده بود عالی بود وایشون یکی از شعرای مورد علاقه ی جوونا هستن و من خودم واقعا تا آخرین جمله این مطلب را خوندم چون دوست داشتم بدونم ایشون چطورشد که شاعر شدن!واین حتی آموزنده هم بود چون یک نفر حالا نه شاعری به حرفه ی دیگه ای امکان داره علاقه مند باشه و همیشه به دنبال موفقیت های شخصیتها و قهرمان زندگیش میره ببینه اون چیکار کرد که موفق شد حداقل از اون تجربه کسب میکنه و شایدآقای بیابانکی یکی از شخصیتهای قهرمان  زندگی یک نفر باشه.روزشمارادبی واقغا شایسته نشریه ادبی مابودکه البته در نشریه بعدی هم بود.بررسی تفکیک جنسیتی و همزمان مصاحبه با آقای بانکی یک فرد سرشناس دراون زمینه به دلیل اینکه اون روز هم این موضوع واقعا به عنوان یک بحث داغ بین همه دانشجوهابود عالی بود یعنی اینکه سعی شده به مسئله روز بپردازه خیلی خوبه اگر در نشریه های بعدی هم سعی کنیم به مسائل روز جامعه که بین مردم باب هست بپردازیم عالی میشه و نشریه را جذاب تر وبه روزترمیکنه.
بله همون مجله ای با حجم کمتر.ببینید مجله ش 2 واقعا حجمش کمتراز3 بودولی درعین حال اول هم شد پس حجم کم هم میتونه کیفیت نشریه رابالا ببره..
نه براچی ناراحت بشن؟! خود من پیش اومده بود که مطلبم تو نشریه چاپ نشه ولی اصلا ناراحت نشدم شما با بچه هایی که عضو بودن ویا جدید عضو شدن طی بکنید بگید امکان داره مطلب شما به هر دلیلی چاپ نشه اگه خودش میدونست که ناراحت میشه خب شرکت نمیکنه ..اما بچه ها اونقدر فهمیده هستن که با چاپ نشدن مطلبشون ناراحت نشن و بفهمن اینطوری بیشتربه نفع نشریه مونه.
پاسخ:
در مورد رنگی بودن ابتدای هر کوچه که باید عرض کنم با این سیاست های اقتصاد مقاومتی؛دیگه حتی پول رنگی شدن جلد نشریه رونمیدن و اگرهم بخواییم از خودمون بدیم که هزینش زیاده.
در مورد مصاحبه با آقای بیابانکی و افراد سرشناس حق باشماست؛چرا که حتی نشریات حرفه ای بازار هم تمام مانورشون رو روی گفتگوی با افراد سرشناس مثل بازیگرا میذارن.البته این ارتباط با افراد سرشناس برا نشریه دانشجویی ما تا حدودی مشکله.
نیازسنجی مخاطب نیز همین طور که گفتین یکی از مهمترین ارکان موضوع یابی ست.که باید طبق اونپرونده ویژه رومشخص کرد.
...
همینطوره در این که نویسندگان ما فهیم هستند که شکی نیست .

سلام

1-متوقف کردنش کار درستی به نظر نمیرسه!

چون حیفه بخواین پرونده ی این نشریه رو اونم بعد از رسیدن به جایی که شاید هر نشریه ای نتونه بهش برسه،ببندین!

2-در کل صعودی بوده

3-نه!نمیتونه دلیل قطعیش این باشه.ضعف داوری هم باید در نظر گرفت!

4-مسلما چیزی که اکثر این جامعه دنبالش هستن،یه چیز مختصرو تیترواره!

زیاد با این موضوع مخالف نیستم که مختصر باشه ولی همونطور که میدونین،کارتون خیلی سخت تر میشه!چون به همون اندازه یا حتی بیشتر باید کیفیت بالاتر بره.

5-در صورت در دسترس بودن فرمودین دیگه!!؟ :دی

پاسخ:
سلام خانم جهانی
ممنون از توجهتون
5-شما فکر کنم کوچه ها رو یه جا قایم میکنیدااااااااااااااا.آخه هیشکی نداره )):
راستی شما میتونید تو بخش ادبیات خارجی بازم کمکمون کنید؟

راستش اینو یه شخصی که تو این مسائل حرفه ای بود بهم گفت،خودمم منظورشو درست نفهمیدم.
پاسخ:
عجب!
سلام .وقت تون بخیر...
1.من هم با نظر خانم مانیا در مورد این که نشریه خیلی بین دانشجوها طرفدار پیدا کرده موافق هستم و به نظرم تمام کردن نشریه ای که خوب شناخته شده کار درستی نیست.
2.به نظرم چون تجربه همه بیشتر شده سیر صعودی داشته و هنوز خیلی خیلی جای پیشرفت داره.
3.جواب این سوالو نمیدونم چون از نحوه داوری و سایر نشریه های دانشجویی خبر ندارم ولی به نظرم خیلی عوامل میتونه در کسب رتبه دوم دخالت داشته باشه و فقط به قوت و ضعف نشریه بر نمیگرده.مثل نحوه داوری و اینکه توی جشنواره بیشتر چه چیزایی برای داورها اهمیت داره و بهش توجه میشه.
4.نه زیاد .چون اون طوری تنوع مطالب کم میشه و شاید نتونه پاسخ گوی نیاز همه مخاطب ها باشه.
5.متاسفانه نشریه ها الان در دسترسم نیست.
پاسخ:
سلام خانم شریف
ممنون از نظر جامعتون
نظرتون در مورد نشریه آخری که منتشر شد چیه؟
آیا تونست به قوت شماره های قبل باشه؟

رعایت نکردن بخش بندی مثل شماره های قبل همون کوچه بندی

نداشتن فرم قوی (بماند)

فونت نوشته ها یکسان نیست

صفحه آرایی بسیار شلوغه...

پاسخ:
با همش موافقم
فقط نداشتن فرم قوی یعنی چه؟

نقاط قوت و ضعف یه شماره منظورم نبود....منظورم  این بود که یه سری نقاط قوت شماره های قبل کمرنگ شدن...ولی خب به جاش یه سری نقاط قوت تو بعضی بخشاش به نشریه اضافه شد

به نظر من اگه امکانش باشه ، کوچه به صورت مجله ، همون به صورت فصلی باشه 

ولی در کنارش یه روزنامه ی ماهیانه کوچه هم باشه

پاسخ:
بازتر لطفا...
نقاط قوت قبلی که کمرنگ شد ؟
ایده ی جالبیه ولی یکم وقت میبره،یعنی مجله ی فصلی بهرصورت سر جاش باشه...
۱۶ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۰۲ ریحانه مانیا
سلام:
1)بله ؛چون نشریه کوچه تازه بین تمام بچه های دانشکده حتی دانشکده های دیگه جا افتاده و ما میتونیم بیشترو بیشتر این نشریه را نه تنها تو دانشگاه خودمون بلکه  دانشگاه های دیگه باب کنیم و این باعث پیشرفت نشریه کوچه نسبت به بقیه نشریه هامیشه. اینکه یکدفعه تمومش کنیم خیلی خیلی بده و باعث میشه بچه ها دیگه سمت نشریه های دانشجویی نرن و این انگیزه ی تمام اکیپ های دانشجویی که با همکاری هم تشکیل یک نشریه میدن را از بین میبره..
2)صعودی
3)والا نمیدونم چی باید بگم...اما من خودم به شخصه نشریه شماره  دو رابیشتردوست داشتم.
4)روزنامه ای که من اصلا موافق نیستم چون خودم وقتی میدیدم بچه ها نشریه شون به صورت روزنامه ای هستش اصلا ازشون نمیگرفتم و اگر هم میگرفتم هیچ رغبتی نداشتم که بخونم . کم حجم بشه ولی جذاب باشه.
5)اگه بخوام کلی بگم اینکه هرچی به سمت شماره های بعدی کوچه میرفتیم حجم مطالب بیشترمیشد و جذابیت کمترو این به حوصله ی دانشجوهای امروزه یکی مثل خود من نمیخوره چون بیشتردوست دارن مطلبی را بخونن که حجم کمتری داشته باشه ودرعین حال جذاب باشه فکرمیکنم اگه مطلب طنازانه ادبی و آموزنده بیشتر باشه بهتره آقای حاجیان شما موقعی که بچه ها بهتون مطلب میدن به این فکرنکنید که حتما چون همه بچه ها مطلب آوردن و زحمت کشیدن باید تو نشریه همه مطالب چاپ بشه همین که اسمشون تو هیئت تحریریه نوشته بشه فکرمیکنم کافیه به این فکر کنید که برای اینکه کیفیت نشریه را بالا ببرید مطلبی را بذارید که همه پسندانه و در کنارش آموزنده و به یاد موندنی باشه..این نظر شخصی من بود حالا خودتون میدونیدو بقیه بچه های نشریه کوچه.
پاسخ:
سلام خانم مانیا
ممنون از نظر کاملتون
1-تامل برانگیز بود
3-چیشو بیشتر دوست داشتین؟
4-یعنی همون مجله ای باشه ولی حجمشو کمتر کنیم؟
5-به نکات ظریفی اشاره کردین
یعنی بنظرتون اگه مطلب نویسنده ای بنا به هر دلیلی چاپ نشه ناراحت نمیشه؟

آره.همون که عکس بچه روجلدشه.

دلایلشم بگم؟

پاسخ:
بگو
خواستید سانسور کنید یا تایید نکنید ؛)

منظورم صرفا مسائل دانشجویی نیست
مسائل روز
چه در حیطه ی دانشجو باشه و چه نباشه
مسئله اینه که ضعیف شد
و اینکه در شماره اخر به غیر از چند نفر خاص که از جون مایه گذاشتن بقیه ی مقدار کم لطفی کردن
برای ادامه ی همت ویژه میخواد
توقع مخاطب از ما خیلی بالا رفته و ما رو با موفقیت مقایسه میکنن نه به عنوان ی مجله دانشجویی:))

1-بله...دلیلی برای ادامه ندادنش نیست...وقتی مخاطب داره.مخاطبین هم راضی اند.پس...

2-چون همه ی شماره ها رو نخوندم نمیتونم نظر بدم...ولی میشه در کل گفت تو بعضی قسمت هاش سعودی ...تو بعضی قسمت های نشریه نزولی

3- نه دلیل نمیشه..ولی میتونه انگیزه عبرت برای شماره های بعدی بشه

4-اگه در کنار نشریه باشه ایده ی خوبیه...ولی کار زیاد داره

5-............

پاسخ:
1-آخه من امسال ارشد دارم و نمیتونم زیاد وقت بذارم
2-دقیق میشه جاهای قوی(جذاب) و ضعیف نشریه چهارمو بگی؟
4-منظورتونفهمیدم!چی در کنار نشریه باشه؟ من منظورم کل نشریه است که فرمش بجای مجله روزنامه ای شه...

سلام

1-بله

2-تا یه جایی صعود داشته آخرباری فرود اومد...

3-به هیچ وجه

4-میشه روش فکر کرد

ندارم

پاسخ:
سلام
منظورت از فرود نشریه ی چهارمه؟
در کل صعودی بدون شک
 با نگاه تفکیک شده بعضی مطالبی که شماره های اول قوی کار کردیم در شماره های بعد مظلوم واقع شدن
تو شماره 4 بیشتر به چشم خورد
مثلا موضوع اختصاصی و مصاحبه
شرط رو هم گفتم خدمتتون
اگر باشه خوبه اگر نباشه.....
پاسخ:
منظورتون از موضوع اختصاصی موضوع اوقات فراغته؟
یعنی بره به سمت مسائل دانشجویی؟
اون شرطم بستگی به همیاری بقیه داره...
۱۶ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۳۰ محمد حاجیان
اگه سولا خیلی سخته خب تستی جواب بدین
چراش بزارین برا بعد
ولی هر چی هست فقط صادقانه ج بدین چون نظرات برام خیلی مهمه
نظر کلی:
1. بله باشرط
2.صعودی و نزولی
3.نــــــــــــــــــــــــــــــــــــه!!!!!!
4.پیشنهاد خوبیه!!!جای بحث داره
پاسخ:
چه شرطی؟
دیگه یا صعودیه یا نزولیه! کدومش؟

اعلام حضور.......

سوالات یه جوریه...سخت میشه جواب داد

پاسخ:
خب یکم فشار بیار به خودت
سلام
مدیر مسئول محترم
ما اومدیم
سوالات چقدر سخته
انگار باید کنکور بدیم
پاسخ:
سلام
سردبیر گرامی
خب فعلا یه جواب کلی بدین
اگه کس دیگه ای هم اومده اعلام حضور کنه
محمد واقعاً حیفه که نخوای این راه رو ادامه بدی... همۀ ما بی‌صبرانه منتظر خوندن کوچۀ پنجم هستیم... پاسخ سؤالات:

1- شدیداً آره
2- صعودی بوده.
3- دلیلی بر هیچ چیز نمی‌تونه باشه. چون خودت با روند داوری‌ها آشنا هستی و می‌دونی که این شکل داوری‌ها معیار هیچ چیز نیستن. شخصاً معتقدم این شمارۀ کوچه که رتبۀ دوم رو آورد، قوی‌تر از اون کوچه‌ای بود که رتبۀ اول رو آورد. علت اینکه امسال دوم‌تون کردن فقط و فقط این بود که سال قبل در این بخش نشریات ادبی، اول شده بودین.
4- نه، موافق نیستم. کیفیت رو فدای کمیت نکن!
5- همه‌شون خوب بودن.
پاسخ:
ممنون ازاینکه به همه سوالا جواب دادی.
4-ولی مگه نمیشه یه نشریه روزنامه ای با کیفیت زد!؟
سلام محمد جان
تبریک......
1بله چون اگه نباشه جای خالیش حس میشه وهیچ نشریه ای هم نمیتونه جاش راپر کنه
2به نظرمن کوچه رو به آسمان میرفت....
3خیر چون ممکنه داوران به دلیل دید حمایت گونه از نشریات ضعیف تر هم استقبال کنند برای ما همیشه کوچه روی سکوی اول ایستاده...
4بستگی به توان وشرایط خودتون داره ....
5خیلی طول میکشه جواب بدم حضوری بت میگم
پیشنهاد:

جای چند کوچه در نشریه خالیست مثل کوچه خاطرات...که میتواند دستنوشه وخاطرات اساتید و دانشجویان باشد    کوچه شهدا که در مورد شهدای دانشجو یا هسته ای باشد

پاسخ:
سلام .ممنون
کاملا مشخصه مورد 3 بهت تقلب رسیده!!!
پیشنهادات بسیار خوبی بود که حتما بهش فکر میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی