حیات خلوت

دست نوشته های یک دانشجو

حیات خلوت

دست نوشته های یک دانشجو

حیات خلوت

مدتی ست یاد گرفته ام با واژه ها بازی کنم،سر به سرشان بگذارم،پیچ و تابشان بدهم.حتی گاهی با آنها قایم موشک بازی میکنم و احساسم را پشت رنگ و لعابشان پنهان میکنم تا آنها مدام در جستجوی من احساسم را فریاد بزنند ...
این دست نوشت ها همه بازی ودست گرمی ست برای نویسنده شدن؛مطمئنم روزی که نویسنده خوبی شدم تازه میفهمم این واژه ها بودند که یک عمر مرا به بازی گرفته اند
آن وقت من میمانم و یک قلم تمام شده و یک کتابخانه پر از تنهایی،گوشه ی حیات خلوت دلم...!
.............
برداشت مطالب این وب با ذکر منبع بلامانع است.

طبقه بندی موضوعی

دريافت کد :: صداياب

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

مدتی بود که دلم میخواست در مجله ام مطلبی با موضوعیت دکتر شریعتی بنویسم ،از اینکه چرا باید اینقدر سیاست زده باشیم تا دکتری که مسیر زندگی اش توام بوده همواره با شور و شعر و ادب و عشق و... را بخاطر اشتباهاتی که به نسبت بزرگی شخصیتش کوچک بود، متهم کنیم و برای تخریب وی توجیه عقلی دربیاوریم.اشتباهاتی که هیچ کس در زندگی اش شاید مصون نباشد.

میخواستم بنویسم ولی هر چه فکر کردم دیدم شاید نتوانم آن طور که باید حق سخن را ادا کنم ومطلب من نیز بی هیچ اندیشه ای قرار بگیرد کنار هزاران مطلب تکراری در این مورد.از طرفی  لبخند دوستانی که ازجوک های رایج اخیر دکتر شریعتی بر لب داشتند مرا در نوشتن ناامید تر می کرد.با این حال در نشریه شماره چهارم (بهار 92) در مطلبی که در مورد یادگاری نوشت هایی آثار باستانی بود با اشاره ای کوچک از تعریف فقر از نگاه دکتر شریعتی بسنده کردیم.

بگذریم...

امروز 29 خرداد روز شهادت فرزانه ایست که هر چند برخی اصرار دارند واژه ی درگذشت را برای فوت ایشان بکار برند ولی من فراموش نمی کنم دانش آموخته، نظامی هستم که در کتاب ادبیات سوم دبیرستانش در مورد فوت دکتر شریعتی واژه ی شهادت بکار رفته بود.

امروزه پیامک های جلف گونه ای که در مورد ایشان به وفور در گوشی ها و فضای مجازی یافت می شود خود گواهی ست بر تاثیرگذاری این شخصیت در بین اقشار وسطوح بالای جامعه.

ولی متاسفانه بیشترین تلاش این پیامک ها سعی در افسانه ای جلوه دادن این شخصیت است،به طوری که غیر مستقیم دارد به جامعه القا می شود که این شخصیت از جنس مردم نبوده است،و به تبع آن حرف ها و دیدگاه هایش بسیار رویایی و ایده ال است.از این رو آنقدر فاصله بین این شخصیت و مردم انداختند که حال با جمله "خرچ خرچ خرچ (دکتر شریعتی در حال خوردن خیار " از شدت جذابیت به وجد می آییم.


۲۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۷
محمد حاجیان
راستش از اون جایی که میگن مشت نمونه خرواره، از همون دیشب که صندوق شعبه ی انتخاباتی خودمون رو بعد از اتمام مهلت اخد رای شمارش کردیم حس کردم که نتیجه ی نهایی باید بسیار غیره منتظره باشه.
و امشب بعد از اعلام قطعی نتیجه ی نهایی بخاطر فاصله و تناقض زیاد با نتایج بسیاری از نظر سنجی های معتبر به این نتیجه رسیدم که در آمار این نظرسنجی های انتخاباتی یا نتیجه به دروغ نمایش داده میشه یا مردم به دروغ نظر میدن یا بچه های بالا دستی در کار دارند....
به هر حال این اولین بار نیست که ملت ایران (جدا از درست و نادرستی عمل) بر عکس پیش بینی ها، نتیجه ای تعجب بر انگیز رقم میزنند.
با این حال ضمن تبریک به خاطر خلق حماسه سیاسی با وجود فشارها و تحریم های دشمن بر مردم که موضوع اصلی انتخابات به شمار می رود و همینطور بخاطر انتخاب آقای حجت الاسلام روحانی امیدوارم کلید تدبیر ایشان زیر نظر مقام معظم رهبری راهگشای بسیاری از بن بست های فعلی باشد.



ما نیز انشالله طبق فرمایش رهبری در آزمون بردباری و متانت و دانایی امیدواریم جایگاه شایسته ی خود را به دست آوریم.

این روزها نوشت
:
_هــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی روزگار
 
_بشدت منتظر مواضع وحرف های رهبری که قول آن را پیش از انتخابات داده بود هستم.

بی ربط نوشت:راستی فهمیدم چرا این هشت سال در دولت آقای احمدی نزاد اینقدر مشکل داشتیم،؛نگو کلید تدبیرو آقای روحانی برداشته بوده.

۲۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۲
محمد حاجیان

میگن مادرها وقتی باردار میشن تو اوایل و اواسط بارداری خیلی رو اینکه دوست دارن بچشون دختر باشه یا پسر باشه بحث میکنن ولی وقتی پا تو نه ماهگی میذارن دعای اصلیشون این میشه :خدایا بچه ام هر چی میخاد باشه فقط سالم باشه!

به قول رضا امیرخانی وطن مثل مادر می مونه

حالا ما هم بعد ازکلی بحث و تشنج و اشتیاق یه دعای مادر گونه داریم:

خدایا رئیس جمهور هر کی میخواد بشه فقط اصلح و سالم باشه.............

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۲۸
محمد حاجیان
بعد از انصراف آقای عارف موجی در طیف های اصولگرا برای به اجماع رسیدن افتاد که هر چند همچنان با وجود کمتر از 24ساعت تا برگزاری انتخابات ادامه دارد ولی از ظواهر امر مشخص است انگار کسی به این راحتی ها نمی تواند دل از کرسی ریاست بکند یا به ترجمه ی تبلیغاتی اش نمی تواند از حقوق گفتمان خود دست بکشد.....
۲۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۰۸
محمد حاجیان

امشب بعد از مشاهده ی مستند یکی از نامزد ها داشتم به این فکر میکردم که آیا به غیر اصلح رای دادن بدتر است یا کلا رای ندادن...!نمیدانم ولی به هر حال نیاییم به اصلح رای دهیم مطمئنا از این دو بدتر است.

این روزها وقتی بعضی از تحلیل های سطحی که ناشی از ظاهربینی حرف های برخی نامزد هاست را میشنوم به خود میگویم خدا کند عمده ی مردم به این مناظرات و مستندهای کاندیدها کمی عمیق تر نگاه کنند.چرا که انصافا برخی از این آقایان در برنامه هایشان دائم دارند عوام فریبی میکنند حرف هایی می زنند که در نگاه اول بسیار خوشایند وگواراست ولی کمی که عمیق میشویم می بینیم چقدر در آنها تزویر و ریا پنهان شده است.و چقدر وعده هایی که کلا پوشالی و آبکی هستند.

یاد سخن مولا می افتم که: "دو چیز برای مردم بسیار جذاب وگوارست:یکی حرفهایی باطل و دومی حرفهایی مخلوط حق و باطل!"

با این حال هر وقت حرف از انتخاب نادرست پیش می آید من قبل از اینکه به یاد زوج های مطلقه و اشتباه مردم در انتخاب بنی صدر و قبل تر از آن در صدر اسلام انتخاب و ترجیح خلفا نسبت به علی  و بسیار نمونه هایی از این دست بیافتم به یاد ابتدای کار یعنی انتخاب آدم وحوا می افتم که چرا آدمی که بی پرده در مقابل معبود سجده گاه فرشتگان شده بود در مقابل تصمیمی نابجا فریب شیطان می خورد و انتخابی نادرست می کند!

شاید این مظلومانه ترین انتخاب نادرست آدمی در تاریخ زندگی بشریت باشد چرا که آدم نه تجربه ای برای انتخاب های نادرست داشت نه شناختی از نیرنگ های فریبنده شیطانی!

نیرنگی به نام تزویر...

و تزویر یعنی زیبا نشان دادن بدی ها،یعنی در لباس دین و تقوا ترویج بی اخلاقی و بی دینی ها،یعنی پنهان کردن خورشید حقایق زیر کاسه واقعیت ها

ولی حالا ما در این پیچ تاریخی زمان هم یک تجربه بلند تاریخی از انتخاب های نادرست داریم هم یک حافظه قوی برای انواع فتنه ها و نیرنگ های شیطانی !

این روزها نوشت:

_ چقدر کفر آدم در میاید وقتی از درد مردم هم استفاده ی تبلیغاتی میشود...


_ آنان که خوش خیالانه دارند این روزها خواب انتخاب می بینند ،بدانند ما در خواب انتخاب نخواهیم کرد!


به روایت لینک: تزویر از زبان مختار

۱۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۳۸
محمد حاجیان
تا انتخابات تنها کمتر از 5روز باقی ست وبا این حال بسیارند کسانی که هنوز در انتخاب خود مرددند.والبته عده ای هم مصمم برای آمدن نیستند.
آنها که گمان می کنند با نیامدن خود به هدف خاصی می رسند یا پیام دهن کجی شان را می توانند به مراتب بالاتر برسانند سخت در اشتباهند ولی کسانی که بدون سوظنی با نیامدن خود تنها میخواهند اعتراض شان را به وضعیت اقتصادی وغیره نشان دهند امیدوارم تنها کمی در اندک خود منطقی فکر کنند.چرا که بالاترین شخص در حمهوری اسلامی ایران در سخنرانی بعد از 22بهمن سال 91 در دیدار با مردم تبریزصریح اعلام کرد که حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن به معنای رضایتشان به وضعیت فعلی نیست...
اما در مورد آنها که در انتخاب نامزد خود مرددند باید گفت اگر واقعا منصفانه و به قدر کافی تحقیق شده است وسواس لازم نیست چرا که همیشه دوران انتخابات از ترفندهای دشمن سردرگم کردن و شانتاژ و تشنج در اذهان مردم برای انتخاب نامزد مورد نظرشان است.ترفند رسانه ای که حامیان احساساتی برخی کاندیدا نیز در آن بی تاثیر نیستند.
ازطرفی هم نباید فراموش کرد که به قول فرمایش رهبری در 14خرداد امسال "رای به هر یک از این 8کاندیدا رای به جمهوری اسلامی و نظام است"ونباید کسی را به خاطر انتخابش مورد عتاب یا تمسخر یا سرزنش قرار داد.این هشت نفر با خط مشی های متفاوت تایید شدند تا رضایت حداکثری سلایق سیاسی افراد را جلب نمایند.چرا که برای هر کس تعریف و محدوده اصلح متفاوت است.برخی آزاداندیش و بی پروا بودن را وبرخی مقاومت و همت جهادی را...
البته در تشخیص سالم تر وراحت تر فرد اصلح بزرگان و نخبگان سیاسی اصول ومعیارهایی را پیشنهاد کرده اند که انسان را به انتخاب خود مطمئن تر می کند.پاره ای از این اصول را در ادامه مطلب قرار داده ام.
این روزها نوشت:
-حکم ستادی ام که از طرف یکی از کاندیدا صادر شد،دوستی با لبخند گفت:
خرسند باش برای این فردا ومواظب برای آن فردا!
-انشالله این انتخابات هم جزو هیئت اجرایی هستیم،گذرتون خورد بیایید پایگاه انتخاباتی مدرسه آیت الله مهدوی رای بدین ،ما هم از تنهایی در بیاییم...


۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۱۶
محمد حاجیان


سلام

ازاینکه مدت نسبتا زیادی نبودم معذرت میخوام،راستش به جز حال وهوای بعد سفر،خرابی رایانه و پیگیری برای اتمام پروژه درسی وهمینطور فعالیت های انتخاباتی در این غیبت بی تاثیر نبود.با این حال انشالله در صورتی که مشکل سرزده ای دوباره پیش نیاد در خدمت هستیم.


۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۰۵
محمد حاجیان