حیات خلوت

دست نوشته های یک دانشجو

حیات خلوت

دست نوشته های یک دانشجو

حیات خلوت

مدتی ست یاد گرفته ام با واژه ها بازی کنم،سر به سرشان بگذارم،پیچ و تابشان بدهم.حتی گاهی با آنها قایم موشک بازی میکنم و احساسم را پشت رنگ و لعابشان پنهان میکنم تا آنها مدام در جستجوی من احساسم را فریاد بزنند ...
این دست نوشت ها همه بازی ودست گرمی ست برای نویسنده شدن؛مطمئنم روزی که نویسنده خوبی شدم تازه میفهمم این واژه ها بودند که یک عمر مرا به بازی گرفته اند
آن وقت من میمانم و یک قلم تمام شده و یک کتابخانه پر از تنهایی،گوشه ی حیات خلوت دلم...!
.............
برداشت مطالب این وب با ذکر منبع بلامانع است.

طبقه بندی موضوعی

دريافت کد :: صداياب

بازآی و دل تنگ مرا مونس جان باش...

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۳ ق.ظ

برخی میگویند ریشه ی کلمه انسان از " اُنس" می آید و برخی دیگر معتقدند از "نسیان"

ولی من فکر میکنم چون انسان با نسیان اُنس گرفته نام گرفته انسان.

انسانها با اُنس گرفتن زنده اند و با نسیان شرمنده!

انسانها همیشه اُنس گرفتن را دوست دارند،صمیمی شدن را دوست دارند، دوستی ها را دوست دارند

از اینکه بدانند کسی هست که دوستشان دارد و کسی باشد که دوستش داشته باشند لذت می برند...

با این حال شاید اُنس گرفتن در انسانها یک ویژگی فطری و بالطبع باشد ولی یافتن یک "مونس" حقیقی حقیقتاً یک هنر اکتسابی ست.

و در این بین هر چقدر اونس طلای وجودمان عیارش بالاتر باشد اُنس نهفته در جانمان صمیمی تر و مونسی که بر میگزینیم ناب تر است.

چرا که به قول سخن مولا علی :ارزش هر انسانی به اندازه ی چیزی ست که بدان عشق می ورزد.

و اگر مونس ِمان مطمئن وحقیقی باشد اُنس گرفتن همیشه قشنگ و دوست داشتنی است و آفتی چون نسیان را نیز در این رابطه عمیق راه به جایی نیست!

با این حال گاهی ما بجای مونس با نسیان اُنس میگیریم و فراموش میکنیم خود را خدا را بیخ را ریشه را عشق را انسانیت را...فراموش میکنیم هستیم،برای چه هستیم و عهدهایی که بستیم را.

و فراموش می کنیم ارتباط سخت و پیچیده ی انسان ،نسیان،مونس و اُنس را

بگذریم...

دارد ماه رمضان می آید همان که پیامبر فرمود بگویید ماه مبارک رمضان.

مبارک چون شاید قرار ست ارتباط های انیس و مونسی ِمان در شب های قشنگ این ماه ،جان تازه ای به خود بگیرد وقتی در دعای جوشن کبیرش داریم رد می شویم از بند"یا انیس من لا انیس له یا مونس من لا مونس له" ، مبارک چون قرارست نسیان وغفلت پیشگی فراموش شود و مهمانی حضرت عشق با تمام شکوه بر قرار شود.

فقط کاش یادمان باشد تکرار رمضان ها،لیلة القدر ها همه تلنگری ست برای به خود آمدن.



حافظ نوشت:

           بازآی و دل تنگ مرا مونس جان باش     ما را دو سه ساغر بده و گو رمضان باش...  


...................................

یاد نوشت:

از رابطه انیس و مونسی حرف زدم ولی حیفم اومد یادی از یک رابطه ی سخت ولی نزدیک وصمیمی نکنم؛ رابطه ی دوخواهر مهربانی که در حافظه ی همه ما ایرانی ها ماندگارند .

لاله و لادن...

امروز دهمین سالگرد مرگ غم انگیز لاله و لادن بیژنی همان دو قلوهای افسانه ایه ،همان نوزادان سر راهی که با وجود شرایط سخت زندگی،29 سال با عشق و رنج، همدرد و شریک درد آشنای یکدیگر بودند تا سرانجام در چنین روزی زندگی کبوترانه اشان مثل یک تراژدی تلخ به فرجام رسید.

یادمه اون روز تو مصاحبه هاشون یک دم از نارضایتی،نا امیدی و شکایت حرف نزدند.

حتی تصاویر مربوط به حالت راز ونیازشون،تصاویر خنده ها  و حرف هایی پر از امید و عشقشون مردم را بسیار متاثر میکرد....

نا خواسته یاد این شعر دوستم (علی خداپرست) افتادم:

او ولی حس خوب بودن بود او ولی بی بهانه می خندید

                                               خنده های غریب لب هایش دوستان را به گریه می انداخت...

اون ها فارغ التحصیل رشته حقوق دانشگاه تهران بودند


و سرانجام....

انالله و انا الیه راجعون



نظرات  (۵۳)

۲۸ تیر ۹۲ ، ۰۹:۵۳ طعم تصنیف
مث اینکه روزه شمارو برد:)
لینک موزیک پیشنهادی
http://teetraj.persiangig.com/ramezan92/Madarane01(www.teetraj.com).mp3
آپم
۲۷ تیر ۹۲ ، ۰۱:۰۱ مرضیه صرامی
به روزیم با...
چرا بازی با کلماتم را تایید نکردی؟؟؟؟
حاااااااااااااااااااااااان؟؟؟؟
پاسخگو باااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااش
با سلام
این مطلب شما در سایت معجون بازنشر شد
شما نیز با درج بنر ما را یاری نمایید
http://www.majoon.ir/go.php?vid=4497
موفق و سربلند باشید.

پاسخ:
سلام.ممنون از لطفتون
سایت شما در لیست پیوندهای این وب قرار گرفت.
به زودی در جایگاه اختصاصی بنر شما نیز در وب قرار میگیرد.
فی امان الله
خداوندمحتاجان به عشق را عشق می شود ....خداوند همه چیز میشود همه کس را                         به شرط اعتقاد...به شرط پاکی دل....به شرط طهارت روح......به شرط پرهیز از معامله با ابلیس........سلام آقا محمد خسته نباشی این همه استعداد   جای تبریک داره   مواظب خودت باش مواظب استعدادت هم باش هم تو راه مثبت خرج بشه هم اینکه یه وقت چشم نخوره.......اسفند یادت نره
پاسخ:
سلام آشنا جون؛شما لطف دارین
قطعا نظر مثبت شما موجب دلگرمی حقیر می شود.
ممنون از توصیه هاتون...
اصلا برو به "پیچ و تاب کلمات" یا "قایم موشک بازی" برس. 
فقط زیاد"سر به سر" کلمات نذاریا.. ناراحت میشند...
پاسخ:
فعلا کلمات خوابند!!!!!!!!!!!
دوری من مهم نیست؟؟؟؟؟
بچرخ تا بچرخییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم.

دیری نمی پاید که...
راستی، دیروز تا حالا دو تا 5 هدیه بردم.
اینقدر حال داد
برگشتم....
میدونم از دوریم چشمات کم سو شده...
امیدوارم بتونی کامنتمو بخونی...
وقتی خوندی احساست رو بفرمیووووووووووو
پاسخ:
حالا دوری توکه خیلی مهم نیست ولی این روزه ها فکر کنم میخاد یه کاری کنه که لازم الکارتنوئید بشیم.
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۰ مجتبی سلیمانی
دعوتی به این روزها
سلام
اتفاقا ما بعضی وقتها فراموش کاری و حافظه پودرمان را می اندازیم گردن این کلمه! و می گوییم: انسانیم و نسیان و فراموشکاری در ذاتمان! مثل همان وقت که فراموش کردیم "بلی" را...
اما با "انس" بیشتر مأنوسیم!

پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون

سلام آقا محمد

میشه بفرمایید سبک زندگی ایرانی اسلامی  و سبک زندگی اسلامی چه تفاوتی با همدیگر دارند؟و اساسا چرا شما بین این دو تفاوت قائل میشوید؟

البته ربطی به این پستتون نداره ها ...

پاسخ:
سلام لمپن خان!
خیلی روشنه،سبک زندگی ایرانی اسلامی،سبکی ست که به علاوه از اصول و سنن اسلامی آداب و رسوم هایی اصیل ایرانی که منافاتی با اسلام ندارند هم شامل میشند.
خخخخ...اره..احتمالا الان سازمان سیا و فدرال هم دارن دنباله تو میگردند!!!

پاسخ:
پس چی فکر کردیییییییییییییییییییییییییییییی!
بعد؟!!!!
اونا اعتراض کردند!!!!خب چرا حالا میگه مشکل امنیتی؟؟
پاسخ:
هیچی دیگه الان میگه:....
 دیگه نمیدونم چرا امنیتی
ولی هر چی هست مطمئنم ناخواسته وارد بازی خطرناکی شدم!!!
اره هستم..
اهنگ وبتم قشنگه ها
پاسخ:
میدونم میخواییش؟
کومائو یعنی مرسی 
پاسخ:
اووووووووووه
پس وری کومائو
این سوال فنی که پرسیدی را باید حضوری بهت جوابشو بدم!!عاخه جوابشم فنیه
این هم که ریا کردم!!!! اگه وقت و جاش را بدونم....اره شاید بیام..اگه مسافرت نریم
پاسخ:
بچه می ترسونی عایااااااااااااااااااااا
احتمالا وقتش دهه آخره،مسافرت دیگه چیه بابا
۲۱ تیر ۹۲ ، ۱۹:۵۷ خم گیـــــــــسو
بدو بیا که عکس گربه رو تو همون پست گذاشتم
پاسخ:
اومدم...

سلام آقا محمد

امروز داشتم دنبال کتابی میگشتم که اون جمله دکتر توش بود(کتاب فلسفه نیایش) برخوردم به وصیت نامه دکتر شریعتی

دیدم از انسان وانسان بودن جمله ای دارند گفتم براتون بگذارمش.

ایشالا خدا کمک کنه تو این ماه عزیز انسانی بشیم که خدا میخواد.

انسان بودن یعنی چه؟ انسان موجودی است که آگاهی دارد (به خود و جهان)  و میآفریند (خود را وجهان را)  وتعصب می ورزدو میپرستد و انتظار میکشد و همیشه جویای مطلق است  ( جویای مطلق )  این خیلی معنی دارد.

رفاه و خوشبختی  و موفقیتهای روزمره زندگی  و  خیلی چیزهای دیگر به آن صدمه میزند. اگر این صفات را جز ذات آدمی بدانیم چه وحشتناک است که ببینیم در این زندگی مصرفی واین تمدن رقابت وحرص وبرخورداری همه دارد پایمال میشود.

انسان در زیر بار سنگین موفقیتهایش دارد مسخ میشود.

علم امروز انسان را دارد به یک حیوان قدرتمند بدل میکند....تو هر چه میخواهی باشی باش اما ....آدم باش

 

پاسخ:
سلام غریبه جان
انتخاب هایی زیبایی دارین.
۲۱ تیر ۹۲ ، ۱۸:۰۴ مردی تنها
سلام
ممنون از حضورتون
بازم به کلبه تنهاییهام سر بزن
پاسخ:
سلام
حتما

۲۱ تیر ۹۲ ، ۱۵:۴۳ طعم تصنیف
قسمت نیست باشم :))
من تو امتحانا خرید و مهمونی و گردش بیشتر میرم و کارای متفرقه بیشتر انجام میدم یعنی حسش بالاست امتحان داشته باشی و کاری غیردرسی برات پیش بیاد:)))))))))
پاسخ:
یه اصطلاحی هست میگن :تو امتحانا نخ های فرشم برات جالب بنظر میرسندااااااااااااا
بهرحال فقط مواظب باشین روزه نبردتون!
راستی در مورد اعتکاف ماه رمضان گفتی کدوم مسجد میگیره؟؟؟
پاسخ:
ریا نکن پس(چشمک)
می پرسم،میخای بیای؟
نه بابا ...خیلی قشنگ نوشته بودیا!!!!
قشنگ مینویسی ...فقط حیف هنوز کشفت نکردند
پاسخ:
معلوم هست شما کجایییییی عایا!!!
ما ترجیح میدیم "مکشوف" بمونیم!
باشه حتما 
آپ بعدیم این کارو میکنم
پاسخ:
مرسی
حاجی...
نه دیگه، شما از انجماد هم یکم رفتی اونطرف تر..
خداحافظ حاجی..
راهی شدم...
پاسخ:
بعد انجماد چیه!؟
یخ تر زدگی!!!؟
خدانگهدار
حالا کجااااااااااااااااااااااااااا!؟
آپم
پاسخ:
ممنون از اطلاعتون
۲۰ تیر ۹۲ ، ۲۲:۰۷ خم گیـــــــــسو
گفتی برای بروز کردن خبرت کنم گفتم بیای که بروز کردم(-:
پاسخ:
ممنون
آمدیم...
سلام
تبریک میگم به خاطر وب پر محتوا و زیباتون
من شمارو لینک کردم
خوشحال میشم بازم سر بزنید
پاسخ:
سلام
ممنون،نظر لطفتونه
شمام لینک شدین(گل)
۲۰ تیر ۹۲ ، ۱۹:۲۶ طعم تصنیف
سلام
و فراموش می کنیم ارتباط سخت و پیچیده ی انسان ،نسیان،مونس و اُنس را.............خیلی قشنگ بود
یادشون گرامی

حسابی التماس دعا
پاسخ:
سلام.
ممنون
میگم ایام امتحانات بیشتر آنلاین بودین تا حالاااااااااااااا
محتاجیم..
حاجی
کم لطف شدین...
با ما به از آن باش که با بقیه ای!!!!!
البته اگه.....
پاسخ:
سلام برادر
هنوز در حال انجمادم....(چشمک)
۲۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۰۶ مرضیه صرامی
سلام
خیلی زیبا و عالی بود
خوشمان آمد
پاسخ:
سلام.
نظر لطفتونه...
ممنون از حضورتون(گل)
سلام
زیبا بود و نو ...

انس ... نسیان .. انسان ...
فک میکنم
ریشه ی اصلیمان مهم تر است .. که خدایی است ...
و از "خدا" می آید ..ای کاش خدایی بمونیم و تنها مونسمان اوباشد ...
..
روح این دوعزیز هم شاد..10 سال شد ؟؟!
عجب !!
دیروزم تو برنامه ماه عسل یادشون کرد!
بازم روحشون شاد..
ال2آ..
پاسخ:
سلام
کدوم زیبا!؟
خود خدا میگه:
انالله و انا الیه راجعون
..............
میبینین چقدر زود میگذره....
محتاجیم.
هر انــسانی عطــــــری خاص دارد گاهــی، برخــــی عجیـب بـوی خـــــــدا می دهند...

سلام دوست عزیز...
ممنونم که بهم سر زدی!
موفق باشی و التماس دعا...
پاسخ:
سلام...
خواهش
ممنون از حضورتون(گل)
۲۰ تیر ۹۲ ، ۰۱:۴۸ محمد حاجیان
سلام.در جواب خانم simin_sh :برداشتن این متن  موردی نداره.
فقط اگه ممکنه آدرس وبتونو برام بذارین.
ممنون

آقا دم خودتو و قلمت گرم

من که تا حالا به ارتباط این واژه ها فکر  نکرده بودم...

شاید ما هر چه میکشیم بخاطر همین نسیان و غفلت پیشگی مونه.

....

در مورد لاله ولادنم همین الان شدیدا غم وجودمو گرفت.

خدا انشالله بخاطر تموم اون سختی های دنیوی یه جای خوب اخروی بشون اعطا کنه.

پاسخ:
دم مخاطبشم گرم
لاله و لادن نمونه ای از آدم های صبور و دوست داشتنی بودند
خدا ام که بهترین پاداش ها را برا صابرین قرار داده...
ممنان از حضورت(گل)
دعا برا چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
برا سبز بختی همه...
۱۹ تیر ۹۲ ، ۱۳:۰۷ مجتبی سلیمانی
سلام
زیبا بود
پاسخ:
سلام
ممنون
۱۹ تیر ۹۲ ، ۱۰:۴۰ خم گیـــــــــسو
بله بیشتر اوقات تو وبلاگم هستم اگه کاری نداشته باشم پای نت هستم حالا مگه مشکلی هست؟!
پاسخ:
مشکل که زیاد هست کدومشو بگم!؟
سلام حاج محمد.
تلفیق این دو تا مطلب را نفهمیدم داداش.
ولی قسمت اولش ایول داشت.
دعامون کن تو این ماه مبارک داداش
یا انیس من لا انیس له
پاسخ:
سلام امید خان.
راستش تو قسمت اول در مورد رابطه ی صمیمی و انس گرفتن نوشتم و در ادامه مطلب نمونه ای از یک رابطه ی نزدیک و صمیمی رو آوردم.بیشتر چون سالروز مرگشون بود میخواسم یه یادی کرده باشم.
التماس دعا
هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
بله
سلام
دنبال شکلک گل گشتم پیدا نکردم
[گل][گل][گل][گل]
پاسخ:
سلام
شما خودت گلی
سلام.خواهش میکنم.ممنون که به وبم سرزذی
پاسخ:
سلام.
ممنون از حضورتون
۱۸ تیر ۹۲ ، ۱۵:۲۶ خم گیـــــــــسو
دروووووووووووووود خوبی؟
تلنگرهای شب قدر میدونی چیه اینه که یادمون میفته در یکسالی که گذشت چه گناهایی کردیم بعد میگیم بد نیستا امشب حداقل میتونیم توبه کنم بعد که ماه رمضون تموم شد روز از نو روزی از نو، بهتره آدم توبه نکنه تا اینکه بخواد توبه کنه و بعد توبشو بشکونه چون توبه شکستن گناهش به مراتب هزاران برابر بیشتر از اونیه که اصلا توبه نکرده...
روح این دو عزیز هم شاد باشه ان شاالله که جایگاهشون بهشت جاوید باشه...
راستی تا یادم نرفته پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان رو به خودت و دیگر دوستانت تبریک و تهنیت عرض میکنم التماس دعا یا حق
پاسخ:
سلام.ممنان
میگم شما ظاهرا تو 24ساعت 25ساعت آنلاینین!
بله درسته چون هر چند میگن :"صد بار اگه توبه شکستی بازا"
ولی روایت از معصوم داریم که کسی اگه توبه کنه وبه فکر شکستنش باشه انگار خود وخدای خود را مسخره کرده.
انشالله
مبارک خودتون باشه
محتاج 2آ
پس شما که دوباره ظاهربین شدی... برو توی عمق کلمه... همونجور که من رفتم توی عمق پستت!!!

اصلا فتین رو نمیشه با پلدان مقایسه کرد... 
تازه حالا که اینجوری گفتی، همون پلدون برات قشنگ تره..


وااااااااااااای
خیلی ممنون که یکی از واژگان کلمه فتنه رو به من اختصاص دادی... چطور جبران کنم؟؟؟
برای جبران این لطفت، منم واژه "پلدان" را به شماااااااااااا اختصاص میدم..
چه احساسی داری؟؟؟؟

چرا از اون لحاظ؟؟؟ از همین لحاظ
پاسخ:
عاقا فتین خشنگتر از پلدانه!
تازه عامیانش میشه پلدون!!!!!!!!!!!!

پلادت اسم فاعله..
اسم مفعولش میشه مپلود!!!!!
اونوقت فتین چیه؟؟ صرف کن..

من باید برم جای حداد عادل!! واژگانی براتون بیارم حاااااااااااااال کنید.

نه دیگه اینقدر حساس و سرنوشت ساز.. مثلا وقتی باید بین زندگی و حیات یکیشو انتخاب کنم مدارکمو رو میکنم!!
پاسخ:
فتنه؛
فاتن:اسم فاعل
مفتون:اسم مفعول
فتانت:اسم صفت
فتین:اسم شمااااا
....
آهان از اون لحاظ

ذوق کردم بهم گفتی فتین!!!!
فقط بی زحمت بگو این فتین رو از کجا آوردی؟؟؟؟؟؟؟
ستون 5م؟؟؟؟ جرات نداره!!! 

من همیشه مدارکم موجوده فقط نشون نمی دم!!!
میذارم برای مواقع حساس و سرنوشت ساز!!!


پاسخ:
از همون جایی که شما پلادت رو اوردی!
چون ذوق میکنی پس بفرمایین
فتین فتین فتین
....
مثلا مواقعی که حرف مرگ و زندگی باشه،نه......
آره واقعنیا...
اصلا شدم اسباب فتنه!!!

امروز که خداحافظی هم نکرد...
چیطو برا هیچ و پوچ یهو اوضاع بهم ریخت...

یادم رفت امروز مدارک جرم رو بهت نشون بدم. متن اعتراااااااااااااااااااااااااااااف
پاسخ:
اصلا وجودت مبنی بر فتین (فتنه برانگیز)بودن است.
فتین..
میگما یکم رمز آلودتر بنویس یه بار دیدی ستون5ام داریماااااااااااااااااااا.
پس مدارکشم موجوووووووووووووووووووده!؟
خدا همه اموات رو برگردونه!!!
پاسخ:
بر میگردونه ولی به موقعش..
انالله و انا الیه راجعون

پس مدادت رو بتراش!!!!
پاسخ:
پس تراشتو بده...همون تراش سبز فتنه انگیز(چشمک)
آخی
خدا رحمتشون کنه...
پاسخ:
خدا امواتتو بیامرزه
الفاتحه...
سلاااااااااااااام حاجی
میدونم دلت واسم تنگ شده...
آخه شما که طاقت دوری منو نداری.... تابستون میخوای با غم دوری من چه کنی؟؟؟
کار دست خودت ندی خونت بیفته گردن من...

حاجی قلمت داره کم رنگ میشه... جوهرش کن خشک نشه...

خب.
از خودت بگوووووووو
پاسخ:
سلام علیکم.
راستش از همین الان چشمام داره مثل حضرت یعقوب از غم دوریت کم سو میشه...
قلمم،مداده جوهر نمیخوره!
...
خوووووووووووووووووودم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی