حیات خلوت

دست نوشته های یک دانشجو

حیات خلوت

دست نوشته های یک دانشجو

حیات خلوت

مدتی ست یاد گرفته ام با واژه ها بازی کنم،سر به سرشان بگذارم،پیچ و تابشان بدهم.حتی گاهی با آنها قایم موشک بازی میکنم و احساسم را پشت رنگ و لعابشان پنهان میکنم تا آنها مدام در جستجوی من احساسم را فریاد بزنند ...
این دست نوشت ها همه بازی ودست گرمی ست برای نویسنده شدن؛مطمئنم روزی که نویسنده خوبی شدم تازه میفهمم این واژه ها بودند که یک عمر مرا به بازی گرفته اند
آن وقت من میمانم و یک قلم تمام شده و یک کتابخانه پر از تنهایی،گوشه ی حیات خلوت دلم...!
.............
برداشت مطالب این وب با ذکر منبع بلامانع است.

طبقه بندی موضوعی

دريافت کد :: صداياب

چشم من محو ضریحی که نمی دیدم شد....

سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۱۵ ق.ظ

همیشه وقتی هلال ماه رمضان قرص میشه  هلال لبخند رو لبام میشنه و دلم قرص میشه که همینطور که این نیمه ی ماه رو با توفیق روزه به پایان رسوندم نیمه ی دومش هم با برکت و نشاط انشالله به پایان می رسونم.

و همیشه قرص دلچسب وقشنگ ماه رمضان یک نوید و برکت خاص داشته،برکتی با عطر و بوی میلاد کریم اهل بیت.

ولی امسال من در میلاد مبارک و شور انگیز این امام کریم مدام ذهنم به سوی مرقد خاکی ایشان در بقیع و سفر چند ماه پیشم به آنجا پر می کشد.راستش اسم بقیع که می آید آدم بی هوا ، هوای دلتنگی و غربت می گیرد.

بعد سفر نشد از خاطراتش بنویسم ولی الان میخواهم چند خطی از بقیع بگویم....

دلت را خوش کرده ای که اگر ضریح و بارگاهی در بقیع نیست حداقل چهار قبر خاکی نشانت می دهند و پایش می نشینی و خلوتی جانانه برمی گزینی.ولی وقتی وارد بقیع می شوی پشت زنجیرهای گره در گره در فاصله ای دورادور که گویا فاصله ی بین وصل و حسرت است قبوری می بینی که تا تمرکز نکنی نمی توانی چهار قبر ائمه را با نگاه های نگرانت پیدا کنی.

آنجا بود که ناخواسته یاد این مصرع  غم انگیز افتادم:

چشم من محو ضریحی که نمی دیدم شد.... 

راستش بقیع بر خلاف تمام مهندسی های دنیا گوشه ندارد،کنج ندارد جایی برای خلوت ندارد

چرا که گوشه به گوشه اش مشتی مفتی بداخلاق دارد که به مفتی نمی ارزند...

در بقیع دل آدم هوای دو چیز زیاد می کند

یکی مشهد و سایه سار لطف و رافت امام رضا

یکی شمشیر تند و منتقم صاحب الزمان !

بگذریم...

اصلا نمی شود روز میلاد امام حسن از بقیع نوشت،چرا که روز میلاد روز شادی و خجستگی ست و روح بقیع تا ظهور قائم با حسرت و اندوه آمیخته شده است.مطمئن باشین صدا و سیما نیز اگر چاره ای داشت در این روز خوش تصاویر بقیع را پخش نمی کرد.


....

بی ربط نوشت:

چند وقت پیش داشتم وبگردی می کردم که تو سایت لبیک که مربوط به سازمان حج و عمره دانشگاهیان میشه چشمم به یه مسابقه ی جالب افتاد.

تو اون  مسابقه که عنوانش از این زاویه  بود عکس میدان مشک کربلای معلی گذاشته شده بود و گفته بوند بهترین عکس نوشته ها و جمله هایی مرتبط با حال و هوای این عکس رو برامون بفرسین.

و امشب تو اوج ناباوری دیدم جمله ام برنده شده.



  جوشش مشک تو از جوشش هر اشک غریبانه تر است..


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۱
محمد حاجیان

نظرات  (۲۸)

سلام 
به به....
دوباره یه جای دیگه هم اول شدی....افرین
راستی انگار علوم پزشکی اصفهان تو مسابقات فرهنگی اول شده!!!
اثار هایی که فرستاده بودی کدوماش رتبه اورد؟
پاسخ:
سلام.
آره اول شده ولی بطور رسمی تو جشنواره اعلام میشه.
مجله کوچه رتبه اورد.
۰۵ مرداد ۹۲ ، ۰۴:۰۵ محمد حاجیان
خطاب به نظر خصوصی "یک آشنا":
سلام.اینجوری که نمیشه جوابتونو بدم؛مشکلی نیست به همراهم پیام بدین.
آپم
خب مگه مجبوری تاییدش کنی؟؟؟
من با کسی خصوصی ندارم!!!! حتی شما دوست حاجی!!!
پاسخ:
تایید نکنم که پیامکی بیشتر باید جواب پس بدم که چرا نتاییدم!
دوست حاجی روخوب اومدی...دی:)

حاجی بذار الان که معنوی شدی منم یه کامنت معنوی بذارم برات. میدونم خیلی قشنگه. البته خودم ننوشتم..(صداقتو حالل میکنی؟؟؟ یاد بگییییییییر. )

ﮐـﺎﺵ ﺭﻭﺯی ﺑﻨﻮﯾﺴﻨـﺪ ﺑﻪ ﺑﻘﯿــﻊ

سلام... طاعات و عبادات جمیع روزه داران قبول درگاه حق... انشاا...

ﮐـﺎﺵ ﺭﻭﺯی ﺑﻨﻮﯾﺴﻨـﺪ ﺑﻪ ﺑﻘﯿــﻊ

" ﯾـﮏ ﻓﺮﺍﺧﻮﺍﻥ ﮐﻤـﮏ ، ﻃـﺮﺡ ﺍﺣـﺪﺍﺙ ﺿﺮﯾﺢ "

ﮐـﺎﺵ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻨﻮﯾﺴﻨـﺪ ﺑﻪ ﺑﻘﯿــﻊ

" ﺟـآﯾـﺰﻩ ، ﻓﺮﺷـﭽـﯿـﺎﻥ ، یـک ﻗﻄﻌـﻪ ﻋﻘﯿﻖ ! "

ﮐـﺎﺵ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻨﻮﯾﺴﻨـﺪ ﺑﻪ ﺑﻘﯿــﻊ

" ﮐـآﺭﮔـﺮﺍﻥ ﻣﺸﻐﻮﻟﻨــﺪ ، ﮐـﺎﺭ ﺍﺣـﺪﺍﺙ ﺿﺮﯾـﺢ "

ﮐـﺎﺵ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻨﻮﯾﺴﻨـﺪ ﺑﻪ ﺑﻘﯿــﻊ

" ﭼـﻨـﺪ ﺭﻭﺯ ﻣﺎﻧـﺪﻩ ﺑﻪ ﺍﺗـﻤﺎﻡ ﺿﺮﯾـﺢ "

ﮐـﺎﺵ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻨﻮﯾﺴﻨـﺪ ﺑﻪ ﺑﻘﯿــﻊ

" ﻣـﻬـﺪﯼ ﻓـﺎﻃـﻤـﻪ -ﻋﺞ- ﺁﯾـﺪ ﺑـﻪ ﺗﻤـﺎﺷـﺎﯼ ﺿـﺮﯾـﺢ "

ﮐـﺎﺵ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻨﻮﯾﺴﻨـﺪ ﺑﻪ ﺑﻘﯿــﻊ

" ﻋـﯿـﺪ ﺍﻣﺴـﺎﻝ ، ﻧﻤـﺎﺯ ، ﺻﺤـﻦ ﻋﺘﯿـﻖ "

ﮐـﺎﺵ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻨﻮﯾﺴﻨﺪ ﺑﻪ ﺑﻘﯿــﻊ

" ﻓــﻠــﺶ ﺭﺍﻫـﻨـﻤـﺎ ، ﻣـﺮﻗـﺪ ﺯﻫـﺮﺍﯼ ﺷـﻔـﯿـﻊ " ..........

خدایا تو این روزای عزیز که موقع ربنای دم افطارش اشک تو چشمه خیلیا جمع میشه خدایا تورو به حق این شبا و روزا خدایا تو رو به حق خانم فاطمه ی زهرا (س) ظهور پر شکوهه آقامون امام زمان (عج) رو هر چه زودتر برسون... خدایا گناهامون رو بهمون ببخش خدایا ...

پاسخ:
پسر خودتی!؟
اینقد بهت نمیومد تو این پیاما گذاشتی که ابتدا فکر کردم یکی دیگه با اسم تو نظر گذاشته.
 ایول،خیلی قشنگ بود،خیلی
سلام
دوتاییش:
http://mbmaljaie.persiangig.com/audio/Mesle%20Hichkas.mp3
http://mbmaljaie.persiangig.com/audio/Mesle%20Hichkas2.mp3

من نبودم آهنگ وب از کجا میوردی؟؟
تازه آخرشم کار خودتو میکنی و سریع عوضش میکنی...
پاسخ:
تو ام که تموم مسائل سری و فنی این وبو رسانه ای میکنی!!!مگه صد بار نگفتم ستون ششم داریم!
بابا یه گزینه هست به نام خصوصی اونو بزن وسپس بنظر.
سلام.
با فراخوانی برای خانم آمر به معروف و نهی از منکر که مورد ضرب و شتم قرار گرفت به روزیم

۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۷ گریه های امپراتور

سلام.

بندگی هاتون قبول.

آپم.

پاسخ:
سلام.ممنون
از شما نیز
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۵ بالاتر از افلاک
باتاخیر!!
چهارشنبه 2 مرداد 1392 03:26 ب.ظ
روز میلاد کریم اهل بیت است.. 
از خدا در این ماه بخشش گناهانم به اندازه تمام عمرم را دارم!!
ولی آیا منم در این ماه توانستم کسی را ببخشم بی آنکه منتی برسرش نگذاشته باشم..
از خدا میخواهم در این ماه نعمت های بی دریغش را شامل حالم کند!!
ولی آیا منم توانستم در این ماه به اندازه لبخندی از وجودم را نثار پدرو مادر،که عزیزترین هستند بکنم.چه رسدبه بقیه..
پس از خدا میخواهم در این ماه فقط کمکم کند که به رشدی برسم که هر آنچه را که خواستم،اول یاد بگیرم که بخشش کنم ..
بسیار زیبا........
پاسخ:
ممنون
راستی...
نگفتی.....
چی بردی؟؟؟؟
فک کنم مسابقه ای نیس که شما یه جوری شرکت نکنیاااااا...
(خواستم یه جور دیگه تمومش کنم دیدم زیاد لفظش جالب نیس)
میگمااااااااااا
میدونی اگه کامنتای من نبود الان تعداد کامنتای وبت از 50 تا بیشتر نمیشد؟؟؟
اصلا باعث رونق وبت شدم... 
پاسخ:
یه کارت هدیه که مبلغش 6 رقمیه!+بسته ی فرهنگی که قراره پست بشه.دیگه...؟
یعنی الان دقیق فهمیدم چطوری میخواستی تمومش کنی این جمله مثل فعلای خودم...
خیلی بی ادبی
قبل از شما بنظرم باید از روحانی تشکر کنم
پس روحانی مچکریم! D:)
نمیدونم والااا.
یکم درسته یکم هنگه یکمم خودم هنگم که چرا اینجوریه...
وضعیتیه واسه خودش..
حالا فعلا رو به راس.یکی از بچه های بالا هم امروز یه گوشی برام پست کرده... حال میکنی خداوکیلی؟؟
صبح با پیشتاز فرستاده. احتمالا شنبه به دستم برسه...
به افتخارش....
کاشکی بعضیا یکم یاااااااااااااااااااااد بگیرند...
پاسخ:
گوشیتو میگی....!؟
خب خدا رو شکر.
کاش ما هم از این بچه های بالا داشتیم.
کاش مدلش 1100 باشه!!!
سلام آقا محمد
تشکر تشریف آوردید
به خاطر وبلاگ ارزشمندتون سپاسگزارم
لینک شدید
پاسخ:
سلام
لطف دارین
لینک شدین
سلام حاج محمد.من رو یاد چند تا چیز انداختی:
1- سال 87 و حج دانشجویی
به دلم نشست این جملت:

راستش بقیع بر خلاف تمام مهندسی های دنیا گوشه ندارد،کنج ندارد جایی برای خلوت ندارد
آره والله.کسایی که رفته اند می فهند.
چقدر غم داره این بقیع
2-یاد مسابقه عطش واژه ها افتادم.
یادش بخیر.اونجا هم تو رتبه اوردی.
راستی شیرینیش را یادت نره.
یا باالفضل.مدد
پاسخ:
سلام امید جان
1-زیارتتان مقبول و مستدام
2-یادش بخیر
"یا مولا به حق آن بدن بخش بخش ما را ببخش"
شیرینی تم محفوظه برادر

با سلام
این مطلب شما در سایت معجون (منعکس کننده پیوند های اینترنتی خمینی شهر) منتشر شد
http://www.majoon.ir/?p=4603
موفق و سربلند باشید
پاسخ:
سلام
بسیار ممنون از لطفتون
سرافراز باشید
برا شما قابل مشاهده نیستن..
ما برامون قابل نمایشه..
البته باید با یوزر و پسورد بچه های بالااااااااااااا بریم...
پاسخ:
عجب!
گوشیت درست شد؟
میگما سوالم:
چرا وبت به دلیل "عدم مطابقت با موازین کشور" رد شد؟؟
احیانا به دلیل کامنتای من نبوده عایااااااااااااااااااااا؟؟
با تشکر.
پاسخ:
نه بابا کامنت هایی تو که ربطی نداره
فوقش میگن یه آدم مشکل دار گذرش به اینجا افتاده
خودم فکر میکنم بخاطر پست هایی انتخاباتی باشه.
البته در دست پیگیری ها
اصلا بخاطر همین موضوع بود که دیگه پروفایل ها قابل مشاهده نیستن.
بهر حال باید گفت:روحانی مچکریم
نه 
شما سیاه لشکری!!! شایدم سیالشکر!!!
استو خوندم. نمیتونم جواب بدم. گفتم که موبایلم چش شد.. میخای عکسشو بفرستم؟؟؟؟
اون کامنتمو حذف نکن. بذار ادامش بدیم!!! جذاب بشه...
پاسخ:
شایدم سرلشکر!
آخی...
الان فکر کنم احساس آدم هایی لال بهت دست داده.
دونت کانتی نیو پلیز!!!
بله راحت باشین شما..
به همه بچه های بالا گفتم موبایلم منهدم شد گفتند آنلاین باش..
خدافظ
بابت تایید کامنتم ممنونم..
دیدم ذوق کردم...
جوابشم بده!!!!
پاسخ:
هستم فعلا
پس منم جزو بچه های بالام که بهم گفتی دیگه!
میگم موافقی بعد از جواب دادن به نظرت حذفش کنم؟
سلام.
صبح سر زدم اینجا ولی نتونستم چیزی بگم.

فقط یادمه یه بار دیگه هم وقتی اومدم وبلاگتون پست سفر مکه بود.اینقدر دلم سوخت و پای اون پست اشک ریختم وتا چند روز داغون بودم که یکی از دوستام که با کاروان دانشجویی رفته بود بهم گفت تو چت شده که تو مکه و مدینه حتی تو خواب هم دست از سر من برنمی داری!

پاسخ:
سلام.ممنون از حضورتون

تو مکه وقتی آدم یاد امام حسن می افتاد که تو عمرش حتی برا یک بارم قسمتش نشده بود رخت احرام ببنده،خیلی دلش می سوزه.
فقط می تونم بگم خدا قسمت همه ی دل سوختگان و طالبان این زیارت، توفیق عزیمت بده.
راستی...
اون کامنت معروف منو آخر تایید نکردیا...

راستی، موبایلم یه اتفاقات نافرمی براش رخ داد فعلا فقط امکان مشاهده ساعتش وجود داره..!!
میبینی چقدر سطح توقعات من پایینه... یاد بگیییییییییییییییییییییر
کارم داشتی تا صبح آنلاینم، شمام آنلاین شو
خدافظ حاجی
پاسخ:
کردم،تایید شد.
تا صبح برا چی میخای آنلاین باشی!؟
من فردا صبح جلسه دارم باید زود برم
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام

چه بت نمیاد پستای معنوی بذاری!!!!(قهقهه!)
یه سوالی ذهن منو درگیر کرده...
.
.
.
.
نمیگم که ذهن شمام درگیر بشه... اوهوم...
پاسخ:
سلام
ببین میذاری برا دو روز فضای وبم معنوی بمونه یا نه.................
سوالتو بگو
البته اگه فکر میکنی فیلتر نمیشه!

سلام

جملتون خیلی قشنگ بود،من که هر چی فکر کردم به جز جمله ی عمو عباس آب چیزی به ذهنم نرسید.

 

شما دقیقا کی مدینه بودین؟دانشجویی!؟

پاسخ:
سلام.
ممنون
من اردیبهشت امسال با کاروان دانشجویی عازم شدم...
سلام زیبا بود
التماس دعا
پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون
محتاجیم
اللهم عجل فرج مولانا صاحب الزمان...
تبریک بابت برنده شدن:) کی شیرینی بگیریم؟!
پاسخ:
ممنان؛حالا بذارین نتایج جشنواره بیاد،اونوخ حساب میکنیم کی باید به کی شیرینی بده.
بی انکه هوایش مشامم را نوازش کرده باشد
نامش که می اید هواییِِهوایش میشوم

دوباره
دوباره اقای حاجیان چشم و دل ما رو خون کردینااااا


عیدتون خیلی خیلی مبارک
التماس دعا
پاسخ:
سلام.ممنون
دوباره...!؟
ببخشین چی رو باید حدس بزنم،شما را؟
والا نمیشناسم.
عیدشمام خیلی خیلی خیلی مبارک
محتاجیم
۰۱ مرداد ۹۲ ، ۰۴:۰۵ غریبه آشنا
سلام...
بد جور دلمو هوایی کردی...
من هم کربلا رفتم هم مکه ولی غربتی که تو مدینه حس
کردم کنار حرم هیچ کدوم از امامان حس نکردم.
غربتی عجیب پر از تنهایی...
بقیع....ناگفته ها دارد
برای کسانیکه رفته اند شنیدن نامش کافیست...تا
تا به یاد غم دیوانه کننده اش اشکشان جاری شود.
امیدوارم هیچگاه قلمت از نوشتن باز نماند.
عید مبارک...
پاسخ:
سلام
بله من خودمم تا نرفته بودم
از غربت بقیع هیچ نمی فهمیدم،خدا ایشالا قسمت نرفته هاش ام بکنه
ممنون از لطفتون
عید شمم مبارک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی